Madhavi
Jäsen
Juttujuuso
Jätti Krishna-liikkeen ja löysi Krishnan.
|
 |
« Reply #2 on: May 24, 2009, 02:45:46 AM » |
|
Koska lempparini eli 12. luku puuttuu vielä, panen tänne oman "käännökseni", joka pikkutarkkuuden sijaan pyrkii kertomaan, miten minä Gitan sanoman koen.
Arjuna sanoi:
Keiden Yhteys Jumalaan pelaa paremmin - niitten, jotka on niin lätkässä suhun että ne haaveilee susta koko ajan vaiko niitten, joitten mielestä Jumalalla ei voi olla mitään hahmoa kun se on muuttumaton?
Siunattu Herra sanoi:
Niitten, jotka on naulinnu mielensä Muhun, tietty! Niitten, jotka haaveilee Musta koko ajan ja joitten usko on vahvin. Meikäläinen on sitä mieltä, että niiden kaista Jumalan luo toimii kaikkein parhaiten.
Mutta kyllä Mun luo tulee nekin, jotka palvoo katoamatonta, hahmotonta, joka paikassa läsnä olevaa Jumalaa, semmosta, jota ihminen ei voi käsittää eikä määritellä. Siis sillon, jos ne samalla pitää ittensä kurissa ja toimii aina oikein eikä sorru puolueellisuuteen. Ja jos ne näkee vaivaa jotta kaikki eliöt vois hyvin.
Mieli on vaan tosi vaikea köyttää hahmottomaan olentoon. Jos sulla on ruumis, sun on tuskasen vaikeeta edetä kohti jotakin mitä sä et voi kuvitella mielessäs.
Ja sitten on ne, jotka antaa kaiken mitä ne tekee Mulle, koska ne on niin hulluina Muhun. Nehän ei tee mitään muuta kun oo Yhteydessä! Ne palvoo Mua mietiskelemällä Mua. Ei kuule mee kauaakaan kun Mä tempasen sellaset tyypit pois kuoleman ja syntymän valtamerestä.
Lepuuta mieltäs Mussa, anna Mun olla sun aivojes koti. Sillon sä tuut aina olemaan Mussa, se on varma.
Ja jos sä et saa Mua pysymään sun mielessäs, niin rupea kuule kurinalaiseks joogiks. Sillon sä viimeistään alat toivoa, että pääsisit Mun luo!
Ja jos sä et pysty pitämään itteäs kurissa, niin rupea tekemään Mulle töitä. Se riittää, susta tulee täydellinen!
Ja jos sekin on sulle liikaa, jos sä et pysty suojelemaan itteäs edes silleen, niin miten ois itsehillintä? Älä jahtaa tekojes hedelmiä vaan päästä niistä irti.
Reitit Mun luo voi panna paremmuusjärjestykseen. On parempi tietää mitä tekee ja miksi kuin vaan noudattaa kovaa kuria. Ja on parempi punnita, käännellä ja väännellä asioita mielessään kuin vaan toistella tietoviisauksia. Mutta jos pystyy lopettamaan palkkion odottamisen siitä mitä on tehnyt, sillon saa mielenrauhan. Siksi se onkin paras vaihtoehto.
Ne jotka on lätkässä Muhun haluu tietää, miten Mun sydämen voi viedä. Mäpä kerron.
Mun unelmarakastajalla ei ole mitään ketään vastaan. Se on ystävällinen kaikkia kohtaan, ja kaikki merkkaa siis muitakin eliöitä kuin ihmisiä. Se tuntee myötätuntoa kaikkia kohtaan, eikä se kuvittele omistavansa mitään koska kaikkihan kuuluu Mulle! Se ei myöskään kuvittele olevansa jotain muuta kuin mitä se oikeasti on, siis Mun pieni osanen. Se suhtautuu samalla tavalla kärsimykseen ja onneen, se osaa antaa oikeasti anteeksi ja se on aina tyytyväinen koska se on Yhteydessa Muhun. Se pitää ittensä kurissa ja miettii ja pohtii itsepäisesti Mua. Sellanen Mua jumaloiva ihminen on Mulle mielettömän rakas.
Se ei vonkaa epätoivoisena minkään asian perään, se on puhdas ja taitava ja huoleton eikä levoton. Se ei yritä koukuttua mihinkään. Sellanen Mua jumaloiva ihminen on Mulle mielettömän rakas.
Se ei pompi tunteittensa mukana kuin superpallo, se ei marise eikä mangu, eikä se leimaa asioita mustavalkosesti hyviksi tai huonoiksi. Sellanen Mua jumaloiva ihminen on Mulle mielettömän rakas.
Se kohtelee samalla tavalla vihollista ja ystävää. Se pysyy omana ittenään sillon ku ihmiset hehkuttaa miten upea tyyppi se on, ja ihan yhtä ittenään sillonkin kun ihmiset mollaa ja morkkaa sitä. Se on oma ittensä kylmässä ja kuumassa, onnessa ja kärsimyksessä, eikä se oo takertunu mihinkään tai kehenkään. Paitsi tietenkin Muhun.
Se on yhtä hiljanen saadessaan haukkuja ja saadessaan kehuja. Se osaa olla tyytyväinen mihin tahansa, siis aidosti. Mä en tarkota semmosia katkeria tyyppejä, jotka on vaan olevinaan onnellisia ja myrkyttää itsensä sisältäpäin. Tää Mun unelmien ihminen josta Mä selitän on heittäytyny ihan päästä varpaisiin palvelemaan Mua. Mä rakastan sitä ihan tajuttomasti!
Tällanen elämäntyyli jos mikä tekee kuolemattomaksi.
Ja tietkö mitä, ei sun tartte olla tätä kaikkea. Jos sä vaan ihan tosissas yrität elää niin kuin Mä tossa just selitin, yrität sillonkin kun se on vaikeeta, jos sä pidät Korkeinta kaikkenas - sillon sä vasta ootkin mielettömän rakas Mulle!
|